Vélemény

Hééé, jó üzletember!!!

Azt mondja a hogyishívják... Idősebb olvasóink bizonyára emlékeznek még a hajdani kabarékban erre a poénra. Mára igencsak komollyá fajult ez a szöveg.

Szóval azt mondja ez a hogyishívják belga ember, hogy azért kellett új címer, mert a stadion parkolójában valakik a régi címert értékesítik, s ezzel kárt okoznak az Újpest FC-nek.

Sportvezetőnek sosem volt nagy kaliber, de a család vagyonából, valamint a szövevényes üzleti kapcsolatokból arra lehetne következtetni, hogy a bizniszhez valamit csak konyít ez a "jóember" (lófaszt jó, csak azért írtam, hogy átmenjen valahogy a mondat a szerkesztői szűrőn).

Szóval...azt hittem, hogy egy üzletembernek az az érdeke, hogy a portékáját minél többen vásárolják. Ahhoz, hogy sokan megvegyék az árut, ahhoz érdemes jóban lenni azokkal, akiknek el szeretnénk adni valamit. Namármost...Az Újpest címeres termékek piaca 99%-ban az Újpest szurkolói. Azt az 1 %-t hagyjuk most, akik valamilyen egyéb szándékból vásárolnak focicsapat címeres terméket, pl gyűjtő.

Ha a jó üzletember fejével akarunk gondolkodni, akkor arra a mezre éppen olyan címert kellene tenni, amilyet az Újpest szurkolók szeretnek. Ha nagyon szeretik, akkor legyen rajta kettő is, nehogy azért ne vegyenek belőle, mert csak egy van rajta... Szóval olyan címert egy normális üzletember semmiképp sem tenne az Újpest mezre, amit az Újpest szurkoló ne akarna megvásárolni. Aztán...ha ott van a parkolóban az a fránya árus, aki nem fizet "royalty-t" azért a címerért amit elad, akkor fogom magam, lemegyek a 2. emeletről és beszélek vele. Mondjuk ha 5 év után sem tudnék egy kávét sem kérni magyarul, akkor kínos lenne kézzel lábbal mutogatni, hogy

"fi-gyi!!! ezt Te nem lehet árulni, mert fizetni kell nekem belőle és Te rontani én üzletem."

Szóval lehet leküldted Esztert, hogy intézkedjen, de ő meg nem az az intézkedős fajta, biztos ő is leküldött valakit. Aztán akit leküldött, az meg néhány perces diskurzus után vett inkább egy sálat attól, aki nem fizet "royalty-t", mert nála van sál. Olyan sál, amin a mi címerünk van, s ami lehet, hogy a klubbnál kellene legyen, de sajnos nincs. Nyilván azért, mert nincs rá kereslet. Mert ha lenne, akkor a jó üzletember is árulná. De ha nincs rá kereslet, akkor meg miért baj, hogy az árulja, aki nem fizeti a "royalty-t", vagy ha lenne, akkor Te , jó üzletember miért nem árultad? Na mindegy, lépjünk ezen tovább...szóval a jó üzletember új címert tervez, mert fejlődni akar a brand és nem akarja, hogy hamisítsák a terméket...aha...

Hát kedves jó üzletember! Magamnak is nehéz bevallani, de a helyzet úgy áll, hogy az Újpestnél vannak valamivel nagyobb klubok is ezen a bolygón, s ezeknek, a miénkénél kb. triliárdszor jobb az érdekévényesítő képességük, mégsem tudja egyikük sem megakadályozni, hogy Shanghajban, Új-Delhiben, Tiranában, Bangkokban, Kairóban, Isztambulban, de még - most kapaszkodj meg jó üzletember!- Londonban, Párizsban, Madridban is, sőt -most kapcsold be a biztonsági övet is!- még Budapesten is kaphatóak a hamisított mezek Real Madrid, Man UTD, Barca, Pool, Bayern, Juve stb emblémákkal. Én nem tudom ki van veled egy irodában, de rúgd már ki azt a hülyét, aki nem szólt neked, hogy az a cég, amelyik a TE logodat tervezte, nem tudja megőrizni a színkódot, a formasablont, meg a többi hatalmas titkot, mert ha valaki akarná, már ráömlesztette volna a hülye logodat az egész ázsiai piacra. S persze árulná a parkolóban is, mégpedig úgy, hogy továbbra sem fizet royalty-t. De nem akarja senki sem hamisítani ezt a szart. Tudod miért nem? Mert nem fogja megvenni sem a kutya, sem a macska, de még csak a denevér, a bolha, vagy a szarvasbogár sem. Szóval kedves jó üzletember! Ha Te tényleg eladni akarsz, akkor tanulj meg magyarul, menj le a parkolóba és szólj annak, aki nem fizeti a royalty-t, hogy ne árulja többet a mi címerünket. Ha ez nem akaródzik, akkor kérd meg Esztikét, hogy írjon egy e-mailt az UTE-nak, (úgy is csak e-mailben értekeztek velük) hogy intézkedjenek azzal szemben, aki nem fizeti a royalty-t, mert rontják a Te üzletedet. Amikor ez megvan, akkor kezdj el értékesíteni normális cuccokat egy normális helyen a mi címerünkkel! Ezt a tippet tök ingyen adtam, nem kérek egy buznyákot sem az eladott igazi címerek után, mert azt szeretném, ha fejlődne a brand. 

Minden esetre egy dolgot elértél te jó üzletember, mégpedig azt, hogy az a címer, amelyet mi az egyetlen címerünknek tekintünk, sokkal keresettebb lett, mint az a szar, amit kitaláltál. És a helyzet úgy áll, hogy amikor majd a bíróság visszaállítja a mi egyetlen címerünket, akkor rendkívül szarul fog kinézni, hogy majd éppen te akarod árulni azt...